Skuteczny sposób na pozbycie się negatywnych emocji

Negatywne emocje to częsta, naturalna reakcja naszego organizmu na niepożądane sytuacje. Najczęściej dotyczą niepowodzeń w pracy czy szkole. Źródła negatywnych emocji wyliczać można w nieskończoność. Jednak brak kontroli i nadmierne tłumienie w sobie takich uczuć może doprowadzić do poważnych chorób i zasiać spustoszenie w naszym organizmie.

Prawidłowy oddech
Aby wyrzucić z siebie negatywne emocje, musisz się przede wszystkim odprężyć. Banalnym, ale skutecznym ćwiczeniem jest praca z oddechem. Oderwij się na chwilę od swoich obowiązków, uwolnij swój umysł od wszelkich myśli, a następnie zacznij głęboko i miarowo oddychać. Kontroluj swój oddech i bicie serca. Bierz głębokie wdechy nosem i wypuszczaj powietrze ustami. Takie ćwiczenie z pewnością cię rozluźni.

Wytrząsanie negatywnych emocji
To bardzo proste ćwiczenie. Stajemy w lekkim rozkroku, trzymając ręce wzdłuż tułowia. Unosimy ramiona do góry, jednocześnie wciągając nosem powietrze. Zatrzymujemy je tam na kilka sekund, po czym wypuszczamy, wykonując ramionami jednocześnie ruch, jakbyśmy chcieli coś z nich strząsnąć. W tym samym momencie wypuszczamy powietrze.

Rozciąganie
Aby odprężyć swój umysł i ciało, włącz relaksacyjną muzykę, przygotuj matę do ćwiczeń i powoli zacznij się rozciągać. Bez zbędnego pośpiechu, unieś ręce nad głowę, wyprostuj je, spleć palce obu rąk i powolnym ruchem kieruj je wraz z tułowiem najpierw w prawą, a następnie w lewą stronę. Możesz również zataczać okrąg, zaczynając od przestrzeni nad głową, po tułów i stopy. Następnie usiądź w rozkroku na macie i powoli, z wyciągniętymi przed siebie i wyprostowanymi rękoma, pochylaj się do nóg. Najpierw jedna, następnie druga strona. To rozluźniające ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

Ćwicz jogę!
Joga jest najlepszym ćwiczeniem wyciszającym umysł i relaksującym ciało. Bez wątpienia pozwala wyrzucić z siebie negatywne emocje. Ćwiczenia można wykonywać samodzielnie w domu. Oto jedno z nich: Przygotuj matę i usiądź na piętach. Bardzo ważne jest, by kręgosłup był w prostej linii, uda złączone i napięte. Następnie wyciągnij przed siebie ręce, spleć palce w koszyczek, który następnie musisz wywinąć do przodu ( zewnętrzna strona dłoni powinna być skierowana do ciebie), a następnie unieś je w górę. Trwaj w tej pozycji około 30 sekund. W ten sposób rozciągniesz swoje ciało. Po upływie pół minuty, wraz z wydechem opuść ręce. Ćwiczenie to możesz powtórzyć kilka razy. W sieci jest wiele filmików instruktażowych dotyczących jogi dla początkujących. To jeden z najlepszych sposobów pozwalających na pozbycie się negatywnych emocji.

Zostaw komentarz