Jak efektywnie oddychać?

Często w stresujących sytuacjach masz tzw. „kluchę w gardle”? Nie wiesz jak jej się pozbyć? Postaraj się kontrolować swój oddech! Pozwoli ci to na wyciszenie się i pozbycie negatywnych emocji. Sprawi, ze będziesz odprężona i zrelaksowana. Poniżej przedstawiamy kilka trików, które ci to ułatwią.

Oddychaj przeponą
Taka technika zdecydowanie pomoże każdemu. Stosując ją, dotlenisz swój organizm i poczujesz się lepiej. Nie wiesz, jak sprawdzić, czy oddychasz przeponą? Połóż jedną dłoń powyżej klatki piersiowej, drugą pod łukami żebrowymi. Jeśli podczas wdychania i wydychania powietrza rusza się jedynie ręka umieszczona wyżej, to znaczy, że tylko w niewielkim stopniu oddychasz przeponą. Niestety wiele osób oddycha płytko, angażując jedynie górną część płuc. To powoduje, że do dolnej części płuc dociera jedynie niewielka ilość powietrza, przez co możesz być niedotleniony.

Kontroluj swój oddech
Jest to ćwiczenie bardzo często stosowane i polecane przez wiele osób podczas stresowych sytuacji. Polega na głębokim, miarowym oddechu. Należy powoli wdychać powietrze nosem i wydychać je ustami. Z każdym wdechem dostarczamy do płuc świeżą dawkę tlenu, natomiast przy wydechu – usuwamy z nich dwutlenek węgla.

Odpręż się
Jeśli czujesz przypływ lęku, a Twój oddech staje się szybszy i bardziej płytki – spróbuj się odprężyć. Włącz swoją ulubioną muzykę i wsłuchaj się w melodię. Postaraj się odciągnąć swoje myśli od sytuacji, która powoduje u Ciebie negatywne emocje. Twój oddech z każdą minutą zacznie się zmieniać. Stanie się głębszy, a Ty poczujesz się lepiej.

Zwiększ pojemność płuc
W prawidłowym oddychaniu z pewnością pomaga sport. Dzięki aktywności fizycznej pogłębisz swój oddech i sprawisz, że płuca będą otrzymywały więcej tlenu. Jeśli zaś nie masz możliwości założyć odpowiednich butów i pobiegać, bądź wyjść na spacer – usiądź i wyprostuj się. Taka metoda sprawi, że Twoje płuca zyskają większą pojemność, a Tobie łatwiej będzie oddychać.

Przedstawione powyżej zasady pozwolą Ci nie tylko na pozbycie się negatywnych emocji, ale również pozytywnie wpłyną na Twoje zdrowie. Prawidłowe oddychanie ma duży wpływ na ogólne samopoczucie, w wielu sytuacjach pozwala na zniwelowanie bólu, a także poprawia krążenie krwi i stan naszej skóry. Jeśli chcesz zachować energię na długi czas – wypróbuj je.

Zostaw komentarz